2020-09-21 761 Peržiūros

Didžiausios Lietuvoje daugiabučių namų administravimo įmonės „Mano BŪSTAS“ atstovai neguodžia – užpilto buto scenarijus daugiabučiuose ne tik realus, tačiau ir gana dažnas. Tačiau, ar žinote, kodėl jie skatina nepamiršti apie pasikeitusius kontaktinius duomenis kuo skubiau informuoti savo namo administratorių?

Remiantis daugiabučių namų administravimo įmonės „Mano BŪSTAS“ atstovais, per mėnesį visoje Lietuvoje bendrovės darbuotojai užfiksuoja bent keliasdešimt atvejų, kuomet, dėl bute įvykusios avarijos nukenčia ir atitinkamo namo kaimynai.

Kaip pasakoja specialistai, dažnai tokių avarijų likvidavimas sukelia iššūkius ne tik namo gyventojams, bet ir administravimo įmonės darbuotojams.

Gavus pranešimą apie užpiltą butą, pirmiausia, „Mano BŪSTAS“ avarinės tarnybos darbuotojai nuvyksta į daugiabutį namą ir užsuka atitinkamos laiptinės vandens stovo sklendes, jog būtų išvengta dar didesnių nuostolių ir vandens skverbimosi į dar nepažeistas ertmes. Dėl užsuktų sklendžių vandens tiekimas būna sustabdytas visiems tos laiptinės gyventojams.

Iškart po to aiškinamasi, kuriame bute galėjo įvykti avarija ir, idealiu atveju, gyventojams leidus, bute yra pradedami gedimo likvidavimo darbai. Visgi, daugiabučių administratorių teigimu, gana dažnai patekimas į avarijos vietą būna itin komplikuotas.

„Yra keletas scenarijų, su kuriais tokiose situacijose susiduria mūsų darbuotojai. Pirmasis – kai su buto gyventojais negalime susisiekti, jų nėra namuose, o gyventojų kontaktiniai duomenys yra pasikeitę ir jie apie tai nėra informavę savo namo administratoriaus. Tokiose situacijose į pagalbą skuba visi, ir kaimynai ar net policija: bandoma ieškoti būsto savininkų visais įmanomais būdais“, – pasakoja „Mano BŪSTAS Klaipėda“ direktorė Birutė Jevdokimenko.

Sustabdytas vandens tiekimas laiptinės gyventojams visada, be išimties, sukelia nepatogumų, todėl nuolatos savo klientus skatiname atnaujinti savo kontaktinius duomenis – ne tik dėl savęs ir savo turto, bet taip pat ir dėl kaimynų gerovės.

Anot „Mano BŪSTAS“ atstovų, pats patogiausias ir trumpiausiai laiko užtrunkantis kontaktinių duomenų atnaujinimas – per mobiliąją programėlę „eBŪSTAS“, paspaudus ant piktogramos „Gedimai“. Čia pakanka nurodyti buto numerį, savininko vardą, pavardę ir atnaujintą telefono numerį. Taip pat apie pasikeitusius kontaktinius duomenis galima pranešti ir paskambinus klientų aptarnavimo centro telefonu.

Dar vienas nemalonus būsto administravimo įmonės darbuotojams ar daugiabučio namo kaimynams, scenarijus, apie kurį užsimena B.Jevdokimenko – bute, kuriame įvyko avarija ir dėl to buvo apipilti kaimynai, gyventojai nėra apdraudę savo nekilnojamojo turto.

Kaip pasakoja „Mano BŪSTAS Klaipėda“ vadovė, dažniausiai tokiose situacijose kaimynai patirtus nuostolius atlygina pagal susitarimą, žinoma, viskas priklauso ir nuo tarpusavio santykių: būna, kad dalis gyventojų čia įžvelgia progą pasipelnyti.

Kadangi Lietuvoje „Mano BŪSTAS“ šioje rinkoje turi ilgiausią metų patirtį, taigi, per juos bendrovės darbuotojai yra užfiksavę įvairiausių įvykių, tačiau didžiausiu patarimu gyventojams jie laiko būsto draudimą.