2023-04-25 5343 Peržiūros

Pavasariui įsibėgėjus vis dažniau laisvalaikį leidžiame važinėdami dviračiu, tačiau ar žinojote, kaip išsirinkti tinkamą dviratį? Mitas ar tiesa, kad geras dviratis daug kainuoja? Šį kartą patarimais renkantis dviratį dalijasi „Dviračių arenos“ ekspertai.

Į kokius pagrindinius dviračio kriterijus reikia atkreipti dėmesį prieš išsirenkant tinkamą dviratį?

Renkantis dviratį reikia planuotis kur, kokiomis dangomis, kiek važinėsite ir būtent nuo to priklauso, kokio tipo dviratį pasirinkti.

Pagrindiniai yra šie dviračių tipai: mtb (kalnų), miesto, hibridiniai, elektriniai, gravel, plentiniai, sulankstomi.

Taip pat reikia pasirinkti teisingą dviračio dydį, kuris priklauso ne tik nuo žmogaus ūgio, bet ir nuo sudėjimo, tai yra proporcijų, galūnių ilgio. Taip pat žmonėms svarbus yra ir biudžeto klausimas.

Kokio tipo dviratį pirkti tada, kai norisi važiuoti ir mieste, ir užmiestyje?

Klausimas, kokia proporcija dalinasi toks važiavimas. Jeigu važiuojate 50% asfaltu ir 50% ne asfaltu – geriau rinktis mtnb (kalnų) dviratį, o jeigu važiuojate 70–80% asfaltu ir likusią dalį ne asfaltu – geriausia rinktis hibridinį dviratį.

Kokio tipo dviračiai perkami dažniausiai?

Dažniausiai perkami mtb (kalnų), hibridiniai ir vaikiški dviračiai. Šiuo metu pastebėjome, kad labai populiarėja gravel dviračiai.

Kaip dažnai reikia atlikti profilaktinę dviračio techninę apžiūrą?

Priklausomai nuo to, kiek važinėjate. Jeigu važiuojate su dviračių vieną ar du kartus per savaitę – profilaktiką užtenka atlikti ir kartą metuose. Jeigu važiuojate dažniau, tai profilaktiką taip pat reikėtų atlikti dažniau. Jeigu ir labai mažai važiuojate, tai profilaktiką rekomenduojama atlikti bent kartą metuose.

Pavasarį dviračių servisuose susidaro dideles eiles 1–2 savaitėms į priekį. Pašvietus saulutei žmonės iš karto nori važiuoti dviračiu ir jiems nepatinka ilgai laukti serviso eilėje, todėl rekomenduojame dviračio profilaktiką atlikti rudenį, po sezono, kai dviračių servisai laisvi ir gali sutvarkyti dviratį per 1–2 dienas.

Ar brangus dviratis=geras dviratis?

Dviračio kaina priklauso nuo dviračio komplektacijos. Dažniausiai – taip, brangus dviratis bus ir geras dviratis, tačiau su sąlyga, kad jis yra žinomo gamintojo. Galima ir ant kinietiško dviračio rėmo sudėti brangias shimano detales, bet tai tikrai nebus geras dviratis.

Kokybė labai priklauso nuo dviračio rėmo, nuo to, kaip suderinti skirtingų dviračio sistemų komponentai. Geri pasauliniai gamintojai, per ilgus metus išdirbę gamybos technologijas, gamina tikrai gerus dviračius ir nebūtinai brangius.

Aišku, kad sąvoka brangus kiekvienam asocijuojasi su skirtingais skaičiais. Suaugusiam žmogui gero dviračio niekada nenupirksite už 300–400 Eur. Už tokią kainą galite nupirkti tik nekokybišką dviratį, su kuriuo labai greitai prasidės problemos ir tokiu atveju iš karto perkate 2 daiktus: dviratį ir problemą, ir su jais gyvenate toliau.

Normalaus, gero gamintojo dviračio kaina prasideda nuo 500 Eur. Jeigu su dviračiu nesiruošiate labai daug važinėti, sportuoti, keliauti į ilgesnes keliones, tai siūlyčiau investuoti mažiausiai 700–800 Eur. Jeigu norite komfortiškesnio važiavimo, daugiau funkcionalumo, reikėtų orientuotis i 1000–1500 Eur. Tai labai bendriniai skaičiai, kurie priklauso nuo dviračio tipo ir kitų faktorių.