Jei pagal svarbumą išdėliotumėte transporto priemones, kurioje vietoje atsidurtų traukiniai? Nors tai labai patogi transporto priemonė, svarbi tiek keleiviams, tiek kroviniams, tačiau mažai kas traukinius laiko nepakeičiamai svarbiais. Visgi, faktai apie juos įdomūs ir stebinantys, tad pristatome keletą jų!
Kaip prasidėjo Kauno geležinkelio stoties istorija?
1862 m. Kaune buvo pastatyta didelė dviejų aukštų mūrinė Kauno geležinkelio stotis (keleivių rūmai), kuri pagal tuometinius reikalavimus turėjo pirmos, antros ir trečios klasės keleivių sales, stoties administracijos ir gydytojo kabinetus bei 15 butų geležinkelio darbuotojams, įrengtas ir garvežių depas.
Viešasis eismas ruože Virbalis–Kaunas (platforma kairėje Nemuno pusėje) pradėtas 1861 m. balandžio 11 d. Kauno stoties keleivių rūmų tuomet dar nebuvo. Laikinoji stotis buvo kairėje Nemuno pusėje – dabartinėje Fredoje, pagal to meto administracinį padalinimą Suvalkų gubernijoje, nes geležinkelio tiltas tuomet nebuvo baigtas statyti.
1921 m. traukinys iš Kauno į Šiaulius atvykdavo per 4 val. 50 min., o jau 1937 m. šis laikas sutrumpėjo iki 2 val. 19 min. Jeigu 1920 m. didžiausias traukinių greitis buvo vos 40 km / h, ketvirtojo dešimtmečio pabaigoje jis galėjo pasiekti ir 95 km / h greitį, automotrisės – 120 km / h, ir tai prilygo Vakarų Europos geležinkelių standartams.
1975 m. pab. pajudėjo pirmasis elektrinis traukinys iš Vilniaus į Kauną, o nuo 1976 m. pradėtas ir nuolatinis jų eismas.
Kiek per šiuos metus keliavo žmonių Vilnius–Kaunas–Vilnius maršrutu?
Pandemija padarė įtaką keleivių srautams, visgi šis maršrutas išliko pačiu populiariausiu, šiemet (skaičiuojant iki lapkričio mėnesio) juo keliavo 826 231 keleivis.
„Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ duomenimis, šiemet apie 40 proc. maršruto Vilnius–Kaunas–Vilnius keleivių sudarė klientai, vykstantys į darbus ar iš jų. Skaičiuojama, kad šiuo metu terminuotus šio maršruto bilietus turi daugiau kaip pustrečio šimto keleivių.
Kokiu greičiu važiuoja traukiniai maršrute Vilnius–Kaunas–Vilnius?
Ekspreso vidutinis greitis siekia 90 km/h., įprasto reiso – 79 km/h. Svarbu pastebėti, kad tai vidutiniai greičiai, kadangi maršrute Vilnius–Kaunas esančioje atkarpoje išvystomas ir 140 km/h greitis.
Pagrindinis rodiklis pasiekiamam greičiui yra infrastruktūra, todėl greitesnės kelionės lauks po baigtų kelio darbų ir „Rail Baltica“ projekto starto.
Kokias užsienio šalis galima pasiekti traukiniu iš Kauno geležinkelio stoties?
Šiuo metu dėl koronaviruso pandemijos visi tarptautiniai maršrutai yra sustabdyti. Bet iki pandemijos iš Kauno – Lenkijos miestą Balstogę.
Kiek kilometrų apima geležinkelių tinklas Lietuvoje? Kiek per vieną dieną vykdote traukinių reisų?
Šiuo metu vykdome 153 traukinių reisus. Tai mažesni skaičiai nei įprastai – dėl koronaviruso pandemijos tebėra sustabdyti visi tarptautiniai maršrutai, vietiniuose maršrutuose yra mažiau reisų – jie optimizuoti, atsižvelgiant į mažesnį keleivių skaičių. Geležinkelių tinklas Lietuvoje sudaro 1910,7 km.
Kiek „Lietuvos geležinkeliuose“ dirba darbuotojų?
Visoje „Lietuvos geležinkelių“ grupėje iš viso dirba apie devynis tūkstančius darbuotojų. Esame vienas didžiausių šalies darbdavių.
Kiek Lietuvoje yra traukinių stočių?
Šiuo metu Lietuvoje veikia 21 traukinių stotis.
Kiek per metus nelaimingų atvejų atsitinka (avarijų, savižudybių)? Kokia didžiausia laikoma avarija?
Traukinys yra viena saugiausių transporto priemonių. Nelaimingų atsitikimų, kurių metu nukentėtų traukinio keleiviai, Lietuvoje nebuvo nuo aštunto dešimtmečio (1975 m.).
Kalbant bendrai apie žūtis ant bėgių – tokių atvejų, deja, būna keletas per metus. Todėl labai svarbu, kad žmonės elgtųsi atsakingai – nekirstų bėgių neleistinoje vietoje, jais nevaikščiotų.
Ką reiškia Lietuvos geležinkelių spalvinė gama bei simbolika?
Neseniai (liepos pradžioje) pakeitėme „Lietuvos geležinkelių“ ir dukterinių bendrovių prekės ženklus, spalvinę jų gamą. „Lietuvos geležinkelių” pavadinimas išlieka, tačiau pristatytas patriotiškumą akcentuojantis naujas jo trumpinys – LTG. Svarbiausias naujojo įmonių grupės logotipo akcentas – rodyklės simbolis, įkūnijantis judėjimą, pažangą. Ženklas taip pat simbolizuoja LTG grupės misiją jungti žmones ir verslus. Grupės ženklų spalvos kartu sukuria Lietuvos trispalvę – taip atspindimas įsipareigojimas kurti naudą savo šaliai.