2025-06-03 1268 Peržiūros

Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius Klaipėdos daugiabučiuose užfiksuota dešimtadaliu mažiau avarijų nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tai rodo efektyvią namų priežiūrą. Be to, dauguma „Mano BŪSTO“ klientų avarinės tarnybos paslaugas vertina itin palankiai. 

Klaipėdos daugiabučių gyventojai šiemet gali pasidžiaugti mažesniu avarijų skaičiumi savo namuose. Per pirmus penkis 2024 metų mėnesius daugiabučius administruojančiai bendrovei „Mano BŪSTAS“ teko reaguoti į 848 avarinius iškvietimus, o šiemet per tokį pat laikotarpį – į 11 proc. mažiau.  

Mažiau avarijų, mažiau ir išlaidų 

„Mano BŪSTO“ Klaipėdos padalinio vadovės Julijos Gedminienės teigimu, gerėjančius rezultatus lėmė ne atsitiktinumas, o nuoseklus darbas. Pasak jos, mažėjantis avarijų skaičius rodo, kad tinkamai prižiūrimi pastatai kelia mažiau rūpesčių gyventojams ir padeda išvengti didelių finansinių nuostolių. 

„Šiemet 758 kartus mūsų avarinė tarnyba gelbėjo gyventojų turtą. Kiekviena šių situacijų galėjo baigtis brangiai – užpiltais butais, sugadinta elektros instaliacija, sugedusiu turtu. Bet viso to išvengta ir tai įrodymas, kad prevencija ir savalaikė mūsų pagalba klientams tikrai veikia“, – sako J. Gedminienė. 

„Mano BŪSTO“ Klaipėdos padalinio vadovė pabrėžė, kad gerėjančius rezultatus iš esmės lemia keletas esminių faktorių. Tai – sustyguota avarinės tarnybos veikla, efektyvūs vadybos sprendimai, nuolatinis klientų informavimas bei prevenciniai patikrinimai, atliekami dar iki avarijų. 

Dauguma klientų patenkinti paslauga 

Tyrimų duomenys rodo, kad klientų nuomonė apie „Mano BŪSTO“ avarinės tarnybos paslaugas – taip pat itin palanki. Remiantis CSAT (Customer Satisfaction Score) apklausos duomenimis, beveik 8 iš 10 gyventojų šias paslaugas vertina labai gerai. Pagal tarptautinę praktiką tai laikoma aukštu rezultatu – ypač atsižvelgiant į tai, kad avarinėse situacijose klientų lūkesčiai būna itin aukšti. 

„Mūsų avarinė tarnyba yra tarsi specialiosios pajėgos, kurios, nepaisant dienos meto ar savaitgalio, pirmosios skuba į bėdą patekusiems gyventojams. Nors avarijų mažėja, tai nesuteikia mums preteksto atsipalaiduoti – toliau investuojame į komandos stiprinimą ir technologinius sprendimus. Mūsų tikslas – ne tik reaguoti į bėdas, bet ir jas numatyti ir iš anksto užkirsti kelią, nes klientų ir jų turto saugumas visada yra prioritetas“, – sako J. Gedminienė. 

Gyventojų indėlis mažintų avarijas 

Net ir mažėjant bendram avarijų skaičiui, pusė iškvietimų Klaipėdoje vis dar fiksuojami kanalizacijos, šalto ir karšto vandens sistemose. Dažniausia kanalizacijos avarijų priežastis – netinkamas gyventojų elgesys. Į vamzdynus vis dar metami tokie daiktai kaip sauskelnės, skudurai, konservai ar net liemenėlės, kurie užkemša sistemas ir sukelia potvynius rūsiuose ar butuose. 

„Nuotekų avarijos kainuoja visiems. Jų šalinimas siekia nuo 100 iki 300 eurų, o jei nukenčia gyventojų turtas – nuostoliai tampa dar didesni. Šių avarijų būtų gerokai mažiau, jei gyventojai atsakingiau naudotųsi kanalizacija“, – pažymi ji. 

Tikrina ir siūlo sprendimus 

Vandentiekio avarijas dažnai sukelia susidėvėję vamzdynai, ypač senesniuose daugiabučiuose. Tačiau ir čia „Mano BŪSTO“ specialistai siūlo sprendimus: kasmet atliekami vamzdynų būklės patikrinimai ir gyventojams teikiamos rekomendacijos dėl jų atnaujinimo. Jei daugiau nei pusė gyventojų pritaria – imamasi remonto darbų, kurie leidžia dešimtmečiams pamiršti šią problemą. 

Dar viena svarbi priežiūros sritis – namų stogai. Liūčių metu būtent pro juos dažnai prasiskverbia vanduo. Specialistai primena – remonto darbais reikia rūpintis dar iki šaltojo sezono, nes žiemą atlikti šiuos darbus tampa sudėtinga ar net neįmanoma. 

„Kreiptis į administratorių reikėtų vos tik pastebėjus pratekėjimus. Tai leidžia išvengti ne tik nuostolių, bet ir naujų avarinių iškvietimų“, – pataria J. Gedminienė.