
Maždaug iki 2005 metų daugiabučių laiptines Kaune, kaip ir visoje Lietuvoje, beveik visur valydavo patys gyventojai. Ši praktika buvo tiesioginis sovietmečio palikimas – laikotarpio, kai bendrųjų patalpų tvarkymas buvo laikomas pačių gyventojų pareiga ir niekas rimtai nesvarstė alternatyvų.
Kiekviena laiptinė turėdavo savo „grafiką“, fiksuojantį, kam ir kada tenka šluotos ir kibiro eilė. Ne kartą tarp kaimynų vykdavo natūriniai mainai – vieni prašydavo kitų pavaduoti, o dažname name atsirasdavo geranoriškų močiučių, kurios už kelis litus „pakeisdavo“ tuos, kurie nenorėdavo imtis šio darbo.
Profesionalių valymo įmonių, galinčių pasirūpinti būtent gyvenamaisiais namais, tuomet praktiškai nebuvo. Jeigu jos ir egzistavo, dirbo daugiausia biuruose, bet ne daugiabučiuose namuose.
Situacija ėmė keistis tik po 2012 metų, kai visuomenei pradėjo kilti lūkesčiai dėl aukštesnių gyvenimo kokybės standartų. Į rinką atėjo didesnių paslaugų teikėjų, o žmonės vis dažniau svarstė ne tik apie patogumą, bet ir apie kaimyninių santykių kokybę. Dalis gyventojų pavargo nuo konfliktų dėl grafikų, nevienodos kokybės ar nuolatinių diskusijų, kas ir kada turėjo valyti.
2015 metai tapo lūžio tašku. Daugiabučių valymo paslaugos nuo to laiko tapo ne išimtimi, o norma. Daugelyje didmiesčių profesionaliai valomos laiptinės šiandien sudaro iki 90 procentų visų namų – skaičius, kuris prieš 10-15 metų būtų atrodęs beveik neįsivaizduojamas.
Lūžis – prieš dešimtmetį
„Mano BŪSTO“ Kauno regiono vadovas Valentinas Jerošenko pasakoja, kad pokytis Kaune prasidėjo dar anksčiau. Anot jo, gyventojai šluotos ir skuduro ėmė vengti daugiau nei prieš dešimtmetį, o tai labai greitai virto masiniu reiškiniu.
„Iš pradžių gyventojų susidomėjimas šia paslauga buvo gana atsargus, tačiau labai greitai įvyko proveržis. Žmonės suprato, kad tai patogu, o paslaugos kaina – įkandama daugeliui. Dabar mūsų prižiūrimuose namuose net 87 procentai laiptinių valomos profesionaliai, nors prieš dešimtmetį buvo atvirkščiai“, – sako V. Jerošenko.
Tendencijos keičiasi
Per šį laikotarpį pasikeitė ne tik paslaugos populiarumas, bet ir pats jos turinys. Nors anuomet pagrindiniai įrankiai buvo šluota ir kibiras, šiandien tai – profesionalūs sprendimai ir šiuolaikinės priemonės.
Paslaugų teikėjai vis dažniau atsisako stiprios koncentracijos valiklių, juos keisdami aplinkai draugiškomis alternatyvomis. Šią kaitą iliustruoja ir viena V. Jerošenko prisiminimų detalė.
„Turėjome atvejį, kai klientė skundėsi, jog laiptinėje nebesijaučia specifinio švaros kvapo. Sužinojusi, kad naudojami bekvapiai, natūralesni, bet ne mažiau efektyvūs valikliai, ji šiek tiek nustebo, tačiau daugiau priekaištų dėl kokybės neturėjo.“
Kontrolė užtikrina kokybę
Šiuo metu įmonės administruojamas laiptines prižiūri bendrovės atrinkti partneriai – rangovai, kurie visiškai atsako už atliekamų darbų kokybę. „Mano BŪSTAS“, savo ruožtu, vykdo rangovų kontrolę, reguliariai tikrina darbų kokybę ir operatyviai reaguoja į gyventojų pastabas.
„Mūsų rangovai dirba pagal aiškią metodiką ir grafikus, o mes nuolat vertiname, kaip jie vykdo savo įsipareigojimus. Tokia sistema užtikrina, kad gyventojai kiekvieną dieną matytų kokybišką ir profesionalų rezultatą. Jeigu jis netenkina, reaguojame operatyviai – keičiame valymo specialistus arba ieškome naujo partnerio“, – pabrėžia V. Jerošenko.
Gyventojų nuomonės rodo, kad šis modelis veikia. Kaip sako V. Jerošenko, šiandien net 8 iš 10 klientų „Mano BŪSTO“ prižiūrimuose namuose profesionalių valytojų darbą vertina gerai arba labai gerai
" loading="lazy"/>
" loading="lazy"/>
" loading="lazy"/>
