2025-12-18 160 Peržiūros

Pastaruoju metu Panevėžyje vis dažniau pasitaiko atvejų, kai daugiabučių bendrijų pirmininkai sulaukia mokamų techninės priežiūros pasiūlymų iš išorės. „Mano būstas Aukštaitija“ ragina pirmininkus būti budriems ir nepirkti paslaugų, už kurias jie ir taip jau yra sumokėję.  

„Mano būstas Aukštaitija“ vadovas Ipolitas Skukauskas prisimena praėjusius metus, kai dėl informacijos stokos keletas bendrijų pirmininkų pasirašė sutartis su pašaliniais paslaugų teikėjais, nesuprasdami, kad dubliuoja tą pačią techninės priežiūros funkciją, kurią administratorius jau vykdo.  

„Bendrijų pirmininkai, kuriems teikiame paslaugas, už techninę priežiūrą jau yra sumokėję, todėl papildomai pirkti šios paslaugos iš išorės tikrai nereikia. Nėra prasmės mėtyti pinigų ir dar kartą pirkti šią paslaugą“, – primena I. Skukauskas. 

Įmonės vadovas pabrėžia, kad pirmininkams tikrai neturėtų tekti patirti papildomų išlaidų, jei pastato administravimu rūpinasi „Mano būstas Aukštaitija“. Administratoriaus techninė priežiūra yra integruota į paslaugų paketą ir atliekama nuolat, todėl jokių papildomų mokėjimų už šią veiklą nereikalaujama. 

Papildomų paslaugų siūlytojai tampa pavojingi todėl, kad jų pasiūlymai skamba įtikinamai, dažnai paremti teisės aktų citatomis ar reikalavimais, kuriuos administratorius esą ignoruoja. Taip sukuriamas klaidingas įspūdis, kuris gali paskatinti pirmininkus pasirašyti perteklines sutartis iš baimės neįvykdyti pareigų. Būtent taip nutiko ir pernai – keli pirmininkai, neįsigilinę, kad paslauga dubliuojama, sumokėjo už tai, kas jau buvo atlikta administratoriaus ir apmokėta iš bendrijos lėšų. 

„Turėjome situacijų, kai bendrijų pirmininkai, būdami sąžiningi ir norėdami užtikrinti tinkamą priežiūrą, pasirašė sutartis su pašaliniais asmenimis, nes nesuprato, kad tai tas pats darbas, kurį mes jau vykdome. Žinoma, jiems pašaliniams asmenims teko sumokėti papildomai, nors to visai nereikėjo“, – sako I. Skukauskas. 

Šiemet viena iš bendrijų pirmininkių vėl gavo tokį pasiūlymą. Laimei, ji nusprendė pasitikrinti informaciją ir kreipėsi tiesiogiai į „Mano būstas Aukštaitija“. Paaiškėjo, kad siūloma paslauga visiškai identiška tai, kurią administratorius jau vykdo be jokių papildomų mokesčių.  

Įmonės vadovo teigimu, techninė priežiūra nėra vienkartinis apsilankymas. Tai nuolatinis procesas, reikalaujantis prieigos prie visų pastato dokumentų, jo techninės istorijos ir nuolat atnaujinamų duomenų. Pašalinis asmuo, neatliekantis namo administravimo, negali suteikti tokios pat apimties ir kokybės paslaugos. Jo pateiktos vienkartinės išvados nėra susietos su ilgalaike strategija, o administratorius negali už jas prisiimti atsakomybės. Tai reiškia, kad pirmininkas moka ne tik už perteklinę paslaugą, bet ir rizikuoja sukurti painiavą dėl namo priežiūros planavimo.  

„Mūsų tikslas – ne tik prižiūrėti pastatus, bet ir padėti pirmininkams jaustis tvirtai. Jei kyla klausimų ar abejonės, visada esame pasiruošę parodyti dokumentus ir įrodyti, kad techninė priežiūra vykdoma be jokių pertrūkių“, – akcentuoja I. Skukauskas. 

„Mano būstas Aukštaitija“ ragina visus bendrijų pirmininkus būti atidžius, nepakliūti į perteklinių ir nereikalingų paslaugų spąstus ir visada kreiptis tiesiogiai į įmonę pasitikslinti, jei kyla nors menkiausia abejonė dėl siūlomų techninių apžiūrų.