2025-02-04 945 Peržiūros

Dar visai neseniai daugiabučių gyventojai patys rūpinosi laiptinių švara – sudarydavo valymo grafikus ir skirdavo tam savo brangų laiką. Tačiau šiandien situacija keičiasi – vis daugiau žmonių atsisako šios pareigos ir laiptinių priežiūrą patiki profesionalams. Pagrindinės to priežastys – patogumas, laiko taupymas ir užtikrinta švaros kokybė.

Kodėl gyventojai renkasi profesionalų paslaugas?

„Mano BŪSTO“ Valymo padalinio vadovas Neilas Čijunskas sako, kad vis daugiau žmonių supranta profesionalių valymo paslaugų privalumus ir nebenori patys rūpintis laiptinių švara.

„Pagrindinis veiksnys – laiko taupymas. Gyventojai vis labiau vertina galimybę skirti laiką šeimai, poilsiui ar darbui, o ne rūpintis laiptinės valymu. Be to, reguliari švara tampa nuolatiniu privalumu, nes valymo grafikai sudaromi pagal daugiabučio gyventojų poreikius, o reguliarus ir kokybiškas valymas bei dezinfekcija padeda sumažinti virusų ir bakterijų plitimą, kas ypač aktualu per virusų sezoną“, – teigia N. Čijunskas.

Dar vienas svarbus aspektas – mažiau konfliktų tarp kaimynų. Profesionalių paslaugų pasirinkimas leidžia išvengti nesutarimų tarp kaimynų dėl netinkamai atliktų valymo darbų ar praleistų eilių, todėl bendruomenėje įsivyrauja ramybė.

Gyventojai džiaugiasi pokyčiais

Radviliškyje gyvenantys žmonės pripažįsta, kad atsisakius laiptinių valymo savo jėgomis, kasdienybė tapo paprastesnė – tai patogu, taupo laiką ir užtikrina didesnę kokybę. 

„Anksčiau kiekvieną mėnesį tekdavo ieškoti laiko laiptinės tvarkymui – sudaryti grafikus su kaimynais, pasirūpinti valymo priemonėmis. Tai ne tik užimdavo daug laiko, bet ir kartais sukeldavo ginčus – ne visi norėjo ar galėjo valyti tuo metu, kai būdavo jų eilė. Be to, ne visada pavykdavo išvalyti taip gerai, kaip norėtųsi, o ir laiko tikrai ne visada pakakdavo. Kai su namo gyventojais nusprendėme patikėti šį darbą specialistams, laiptinė tapo tvarkingesnė, švaresnė, o mes turime mažiau rūpesčių. Dabar tereikia mėgautis švaria aplinka ir nebesukti galvos dėl organizacinių klausimų“, – pasakojo Radviliškio gyventoja Renata.

Jai pritarė ir kaimynė Danguolė: „Anksčiau būdavo nemažai ginčų dėl valymo kokybės – vieni valydavo kruopščiau, kiti atmestinai, o dar kiti tiesiog pamiršdavo savo eilę. Kildavo įvairių nesusipratimų. Dabar viskas vyksta sklandžiai – laiptinė visada švari, niekam nereikia sukti galvos, o santykiai tarp kaimynų tapo draugiškesni. Nebelieka laiko pykčiams, visi žino, kad valymo darbai atliekami reguliariai ir kokybiškai, tad tikrai džiaugiamės, kad šį darbą perleidome profesionalams“, – pasakojo moteris.

Tendencijos nesikeičia – valymo paslaugos populiarėja

„Mano BŪSTO“ Valymo padalinio vadovas N. Čijunskas patvirtino, kad šiuo metu didžioji daugumą bendrovės klientų, užuot dirbę valytojais, yra užsisakę specializuotas laiptinės valymo paslaugas.  

Tai, anot jo, patvirtina ir skaičiai. Per penkerius metus valomų laiptinių skaičius šoktelėjo ketvirtadaliu – nuo 5362 iki 6642. Iš visų įmonės Lietuvoje prižiūrimų namų telikę vos 9 proc. laiptinių, kurių gyventojai nėra užsisakę bendrųjų patalpų valymo paslaugų. Taigi šiuo metu devynias iš dešimties daugiabučių laiptinių tvarko valymo specialistai. 

„Akivaizdu, kad paslauga yra populiari, nes žmonės vis labiau brangina savo laisvalaikį. O ir paslaugos kaina yra įkandama daugeliui – vidutinio dydžio butui per mėnesį ji yra mažesnė nei viena pietų porcija kavinėje“, – sako N. Čijunskas.