Šiauliuose įsikūrusių „wãpsva“ dizaino namų sumanytoja, interjero dizainerė ir kūribininkė Irmina Savickienė – puikiai miestiečiams atpažįstamas veidas. Savo verslą Šiauliuose pradėjusi moteris „Kalba Šiauliai“ atskleidė, kas nulėmė jos dizaino namų sėkmę bei pasidžiaugė gražėjančiu ir modernėjančiu Šiaulių miestu.
Visos Jūsų veiklos išduoda, jog esate labai kūrybingas žmogus. Ar jau nuo vaikystės žinojote kuo tapsite?
Manau, kad taip. Kūryba mane lydėjo nuo pat vaikystės. Nors mano tėveliai ir nėra menininkai, tačiau jie tikrai labai kūrybiški žmonės. Dar augdama žinojau, kad savo gyvenimą siesiu su menais. Galbūt tam įtakos turėjo aplinka, kurioje gyvenau, Dailės mokykla ir studijos…
O kaip dabar ugdote kūrybos gyslelę?
Kuomet žmogus nuolat domisi, sukasi kūrybiškoje srityje, jo kūrybingumas yra ugdomas net negalvojant apie tai. Aš kiekvieną dieną bendrauju su Lietuvos dizaineriais, visada matau, kas yra nauja, kas aktualu. Plėsti akiratį ir generuoti naujas idėjas turint šitiek internetinių erdvių, seminarų, parodų, yra tikrai paprasčiau nei prieš dešimt metų. Dalyvavimas juose padeda kūryboje ir pralaužia ledus. Aš įvairių pamokų ir įkvėpimo esu gavusi ne viename seminare. Taip pat yra kalnas knygų ir asmenybių, kurių gali klausytis, pasisemti iš jų žinių ir taip save lavinti. Nereiktų pamiršti kelionių. Tikiu, jog kuo tu daugiau žinai, tuo laisvesnis tu jautiesi. Tada ir kūrybai atsiranda daugiau vietos.
Jūsų dizaino namai vadinasi „wãpsva“? Kaip gimė šis pavadinimas?
Kadangi dirbau su marketingu, patirties, kaip rinktis prekinį ženklą, turėjau. Žinoma, prisidėjo ir nuojauta. Ieškojau žodžio, kuris būtų lengvai skaitomas, lietuviškas, nes tai buvo lietuviško dizaino namai. Labai norėjau, jog pavadinimas būtų įmantresnis nei įprastai. Ant lapo susirašiau visas temas, kurios man atrodė tinkamos. Turbūt pasirinkau „wãpsva“ todėl, kad man šis žodis kėlė nemažai asociacijų. Vapsva kaip vabzdys yra išties įdomus, aktyvus, pakankamai grakštus, daug veikiantis ir kartais piktas. Visi yra girdėję, jog moters kūnas yra apibūdinamas vapsvos žodžiu. Tai atitiko mano stilistiką ir aš išsirinkau „wãpsva“. Lietuvišką „V“ pakeitėme į „W“, jog tai galėtų būti orientuota ir į užsienio verslo nišą.
Kaip sekasi suderinti verslą ir kūrybą?
Kad ir kaip bebūtų, aš save labiau laikau kūrybininke nei verslininke. Turbūt sunkiausia tai, jog dauguma mane ir vadina verslininke (juokiasi, red.past.). Natūralu, jog man, kaip kūribininkei, nėra labai lengva tvarkyti įvairius buhalterinius klausimus, rengti ataskaitas. Visa ši veikla nėra mano džiaugsmas.
Ar jaučiate konkurenciją?
Dizaino namų „wãpsva“ modelis yra visiškai kitoks nei paprastos parduotuvės. Mes įdėjome labai daug širdies ir komunikacinių pastangų, kad sukurtume tokią mūsų klientų bendruomenę, kokią turime dabar. Tagi, galiu teigti, jog dabar mes nejaučiame jokios konkurencijos. Mes užsiimame dizainerių vardų viešinimu, teikiame edukacines paslaugas, vykdome stiliaus konsultacijas. Stengiamės, jog dizaino namai būtų namai visiems, o ne šiaip parduotuvė, į kurią įeina ir su pirkiniu išeina žmonės. Taigi, man rūpi ne konkurencija, o tai, kaip dizaino namus paversti tikrais namais ne tik šiauliečiams, bet ir kitur gyvenantiems žmonėms.
Jūs bendraujate su labai garsiais Lietuvos dizaineriais. Kaip sekasi su jais komunikuoti?
Kadangi socialiniai tinklai yra visagaliai, tai bendrauti su jais yra labai paprasta. (juokiasi, red.past.) Dalis jų man buvo žinomi iš ankstesnių mano darbų, didžioji dalis atėjo socialinių tinklų pagalba, dalis patys mūsų ieškojo. Dizaino namų veikla tikrai nėra nematoma ir apie ją žino ne tik Lietuvoje. Būna taip, jog tik po ilgo bendravimo su jų asistentais, dizaineriai pasiūlo susitikti. Viskas šiek tiek kitaip vyko su dizainere Jolanta Rimkute. Tai buvo tam tikras konkursas, nes turėjome įrodyti, kodėl esame verti prekiauti jos kūriniais, kodėl Šiauliuose jie turėtų rinktis būtent mus. Tuo metu jie dar nedirbo nei su vienais mados namais.
Ar dizaineriai kitokie? Ne. Kuo žmogus daugiau turi pasakyti, tuo su juo lengviau bendrauti. Pradžioje jie gali atrodyti šiek tiek arogantiški, tačiau kiekvieną kartą atvykę į susitikimus mūsų dizaino namuose, jie pasirodo labai šilti, draugiški ir malonūs žmonės. Dizaineriai mielai bendrauja su mūsų klientais, dalina jiems patarimus.
Ar jaučiate kitų žmonių palaikymą?
Taip, tikrai jaučiu. Neretai pasitaiko, jog šiauliečiai, svečiai iš kitų miestų ar grįžę iš užsienio užeina ir pasidžiaugia mūsų veikla, negaili gražių žodžių. Visada iš jų jaučiu gerą energiją. Man smagu, jog mūsų klientai ne tik nusiperka marškinėlius, tačiau pasidomi, kas jų kūrėjai, pasidžiaugia, jog lietuviai yra puikūs dizaineriai. Nežinau ar mes vis dar egzistuotume, jei neturėtume žmonių palaikymo.
Kodėl dizaino namams pasirinkote Šiaulius?
Pradžioje, tik atidarius „wãpsva“, svarstėme apie parduotuvių tinklo kūrimą. Bet, kaip ir užsiminiau, aš nesu stipri vadybininkė. Mes komunikaciją vykdome socialiniuose tinkluose ir, šiais laikais, norint būti visur, pakanka internetinės parduotuvės. Taip pat, kai kurie rūbų autoriai neturi tiek darbų, jog juos galėtum paskirstyti po keletą miestų ir įvairių parduotuvių.
Ko norėtumėte palinkėti šiauliečiams?
Pirmiausia, noriu pasidžiaugti, kad Šiauliai auga į gražų, jaunų šeimų miestą. Linkiu, jog šio miesto vizija ir būtų pritaikyta jaunoms šeimoms. Noriu, jog jiems visiems, ir jauniems, ir vyresniems Šiauliuose visada būtų ką veikti. Miestas puošiasi, gražėja ir nestovi vietoje. Čia yra tikrai puiki, jauki, rami ir kūrybiška erdvė gyventi. Tikiuosi Šiauliai tokie ir liks.