2025-12-18 103 Peržiūros

Šiandien matyti su šluota laiptinėje mosuojantį kaimyną yra egzotika, nors dar prieš gerą dešimtmetį tai buvo įprastas vaizdas daugiabutyje. Kaip keitėsi laiptinių priežiūros tendencijos Klaipėdoje, kiek žmonių šiandien vietoj šluotos renkasi poilsį ir kaip įprastas valymo priemones keičia modernūs sprendimai? 

Maždaug iki 2005 metų daugiabučių laiptines beveik visur valydavo patys gyventojai. Tai buvo  sovietmečio tęsinys ir absoliuti to laikmečio norma. Tuomet kiekviena laiptinė turėdavo „grafiką“, kam ir kada reikia tvarkyti bendrąsias patalpas, o dėl valymo tarp kaimynų vykdavo netgi natūriniai manai. Tie, kas nenorėdavo imti šluotos, bandydavo tartis su kaimynais. Dažnai name atsirasdavo geranoriškų senjorų, kurie už keletą papildomų litų ar kitokią pagalbą „pavaduodavo“ tingius kaimynus. 

Profesionalių valymo įmonių šioms paslaugoms praktiškai nebuvo, o jei ir buvo – jos dirbo daugiausia biuruose, bet ne daugiabučiuose namuose. 

Nuo 2012 metų situacija rinkoje ėmė kardinaliai keistis – pradėjo kilti standartai, atsirado didesnių laiptinių valymo paslaugų teikėjų, vis daugiau gyventojų pradėjo pirkti centralizuotas valymo paslaugas. Žmonės suprato, kad nenori patys valyti laiptinių, be to, ėmė vengti tai daryti ir dėl konfliktų tarp kaimynų. Iš esmės – dėl grafikų ir kokybės. 

Maždaug nuo 2015 metų profesionalus daugiabučių laiptinių valymas tapo norma, o ne išimtimi. Daugelyje miestų, ypač didmiesčiuose, specialistų valomos laiptinės dabar sudaro iki 90 proc. visų daugiabučių. 

Lūžis – prieš dešimtmetį 

„Mano BŪSTO“ Klaipėdos padalinio vadovė Julija Gedminienė pasakojo, kad įmonės prižiūrimuose namuose šluotos ir skuduro gyventojai ėmė vengti daugiau nei prieš dešimtmetį. Ji patvirtino tendenciją, kad nuo tada gyventojai masiškai ėmė rinktis šią paslaugą, kol galiausiai pačių gyventojų pastangomis valomų laiptinių liko mažuma. 

„Profesionalaus valymo populiarėjimas – dėsningas pokytis. Gyventojai vis dažniau renkasi sprendimus, kurie leidžia taupyti jų laiką ir užtikrina stabilų rezultatą. Ir nors Iš pradžių gyventojų susidomėjimas šia paslauga buvo gana atsargus, tačiau labai greitai įvyko proveržis. Žmonės suprato, kad tai patogu, o paslaugos kaina – įkandama daugeliui. Dabar mūsų prižiūrimuose namuose 71  proc. laiptinių valomos profesionaliai, nors prieš dešimtmetį buvo atvirkščiai“, – sako J. Gedminienė. 

Tendencijos keičiasi 

Laiptinių valymo paslauga ne tik plito, bet ir evoliucionavo. Jei anksčiau procese dominavo šluota, skuduras bei kibiras vandens, tai dabar – visas arsenalas šiuolaikiškų priemonių ir modernių sprendimų. 

J. Gedminienės teigimu, vis daugiau paslaugos teikėjų atsisako įprastų stiprios koncentracijos valiklių, o vietoj jų renkasi labiau aplinkai draugiškas priemones.  

Ji net prisiminė atvejį, kai viena klientė skundėsi namo prižiūrėtojui, jog po kažkurio laiko laiptinėje pradėjo nebesijausti specifinio švaros kvapo, kurį sukeldavo valikliai. Sužinojusi, kad jos laiptinė valoma bekvapiais, natūralesniais, bet tai pat efektyviais valikliais, moteris buvo kiek nustebusi, nors daugiau priekaištų valymo kokybei neturėjo. 

Kontroliuoja kokybę 

Šiuo metu „Mano BŪSTO“ klientų laiptines prižiūri įmonės atrinkti partneriai. Jie pilnai atsako už atliekamų darbų kokybę, o „Mano BŪSTAS“ užtikrina rangovų kontrolę, tikrina jų darbų kokybę bei operatyviai reaguoja į gyventojų pastabas.  

„Mūsų rangovai dirba pagal aiškią metodiką ir grafikus, o mes nuolat vertiname, kaip jie vykdo savo įsipareigojimus. Tokia sistema užtikrina, kad gyventojai kiekvieną dieną matytų kokybišką ir profesionalų rezultatą. Jeigu jis netenkina, reaguojame operatyviai – kečiame valymo specialistus arba ieškoti naujo partnerio“, – pabrėžia J. Gedminienė. 

Uostamiesčio daugiabučiuose daugėja ne tik valomų, bet ir siurbliuojamų laiptinių. Šią paslaugą Klaipėdoje pirmasis pradėjęs teikti „Mano BŪSTAS“ tokiu būdu valo 49 daugiabučių laiptines. 

„Klaipėdoje gyventojai dar tik atranda siurbliavimo teikiamus privalumus, nors Vilniuje tokiu būdu mes valome jau daugiau nei 250 laiptinių. Bet matome, kad ši paslauga uostamiestyje irgi populiarėja“, – pridūrė J. Gedminienė.