Ne vienam, gyvenančiam daugiabutyje, yra tekę nemaloniai nustebti, kai atsukus čiaupą iš jo nebėga vanduo. Bet ar žinote, kodėl kartais reikia ilgai laukti, kol vandens tiekimas vėl būna atstatytas?
Kuomet namuose dingsta karštas ar šaltas vanduo, pirmiausia skubama skambinti į avarinę tarnybą ir teirautis, kada šie būtiniausi buities resursai vėl bus įjungti. Ir nors profesionaliai dirbantys namų administratoriai pasistengia, kad vandens tiekimas būtų atstatytas kuo greičiau, pasitaiko atvejų, kai name vandens nebūna kelias dienas ar net savaitę. Tuomet gyventojai puola kaltinti tarnybas, nors iš tiesų kaltininkų reikia ieškoti tarp… kaimynų.
Kai name įvyksta vandentiekio gedimas, į objektą atvykusi avarinė tarnyba pirmiausia užsuka vandens tiekimą, kad dėl avarijos būtų išvengta užliejimų. Tuomet ieškoma tikslios vietos, kur yra trūkęs vamzdis ir, nustačius avarijos židinį, nedelsiant imamasi remonto darbų. Tačiau neretai pasitaiko atvejų, kai bendrojo naudojimo vamzdyno, kuriuo vanduo paduodamas visam ar daliai butų, atkarpa yra privačiame bute, paslėpta po plytelėmis ar kitaip uždengta. Tokiu atveju namo priežiūros specialistai prašo gyventojų leidimo patekti į butą, kad kuo skubiau sutvarkyti įtrūkius ir atstatyti vandens tiekimą visam namui.
„Štai čia dažnai susiduriame su gyventojų, kurių butuose įvyko avarija, nenoru bendradarbiauti, idant problema būtų išspręsta kuo greičiau. Klasikinis pavyzdys – bendrojo naudojimo vamzdynas, tiksliau jo dalis, paslėptas kažkur buto sienoje, tad norint jį sutvarkyti, būtina ardyti dalį jos. Ir nors vamzdynus draudžiama aklinai paslėpti, dažnas, darydamas remontą ar norėdamas didesnės estetikos, juos paslepia taip, kad be sienos ardymo specialistams juos pasiekti paprasčiausiai neįmanoma. O kol vamzdynas nesutaisytas, vanduo būna užsuktas visam namui. O tada turime ką turime – namas be vandens, žmonės pikti, nes negali nei nusiprausti, nei deramai valgio pasigaminti“, – pasakojo „Mano BŪSTO“ darbų valdytojas Andrius Lyška.
Jo teigimu, kaip taisyklė, daugelis gyventojų iš pirmojo raginimo atsisako, kad jų patalpose būtų vykdomi ardymo darbai, tačiau po argumentuotų specialistų išaiškinimų vėliau nuomonę pakeičia. Tiesa, nors ir retai, bet pasitaiko tokių kaimynų, kuriems argumentas, kad dėl nenoro pradėti remonto darbus kenčia visi namo gyventojai – ne motais. Tokius užsispyrėlius padeda sutramdyti tik raštas iš teisėsaugos institucijų, bet tai užtrunka laiko, tad tokiais atvejais „Mano BŪSTAS“, rūpindamasis klientų gerove, pasirūpina ir geriamojo vandens atsargų pristatymu gyventojams.
„Neseniai buvo atvejis, kai trūko vamzdynas bute, bet gyventojas iš pradžių nesutiko leisti vykdyti darbų, motyvuodamas tuo, jog ką tik pasidarė remontą ir neleis ardyti sienos. Teko mandagiai įtikinėti, kad tai neišvengiama, nes vamzdynai paslėpti neteisėtai, be projekto, kad kenčia visas namas, kad kitaip problemos išspręsti nepavyks. Galiausiai žmogus sutiko, tačiau namas vis tiek buvo likęs visai parai be vandens. O jei būtų sutikęs darbus pradėti vykdyti nedelsiant, vandens tiekimas būtų atstatytas per kelias valandas“, – sakė A.Lyška.
„Mano BŪSTO“ atstovas teigia suprantantis gyventojų nenorą, įvykus avarijai, ardyti buto sienas, todėl tiems, kas planuoja daryti remontą, iš pradžių siūlo pagalvoti, ar po plytelėmis paslėpti vamzdžiai vėliau nesukels papildomų rūpesčių.
„Suprantama, kad pliki vamzdžiai estetikos neprideda, tačiau yra ir kitų būdų juos paslėpti, nebūtinai aklinai užmūryti po plytelėmis. Geriau pasidaryti projektą, naudoti revizines dureles, kad, įvykus avarijai, nereikėtų imtis griovimo darbų. Gyvename bendruomenėje, todėl visada galvokime ir apie kaimynus“, – patarė A.Lyška.