Amžius – ne kliūtis naudotis technologijų privalumais. 76-erių metų Regina Kičaitė išmaniuoju telefonu ne tik seka naujienas socialiniame tinkle „Instagram“, bet ir susiranda reikalingą autobuso maršrutą, apmoka įvairias sąskaitas. „Popierinės sąskaitos? Jau užmiršau, kad tokios yra“, – šypsosi moteris.
„Pilnu tempu išmaniosiomis technologijomis naudojuosi – visus savo reikalus tvarkau. Bankai, mokesčiai, visa reikalinga informacija, e. sveikatos portalas, socialiniai tinklai. Vienintelė popierinė sąskaita, kurią gaunu kartą per metus – iš atliekų tvarkytojų. Tačiau, žinoma, ir su jais atsiskaitau, pervedu pinigus, elektroniniu būdu“, – pasakoja senjorė.
Regina – „Mano BŪSTO“ klientė, kuri aktyviai ir naudojasi įmonės e. savitarnos svetaine „BonoDomo“. „O kaip kitaip? Kaip sužinočiau kiek mokėti? Jokios informacijos neturėčiau. Be to, jei staiga name išjungia vandenį ar nešyla gyvatukas, pati siunčiu per savitarną pranešimą, žinutę, kad technikas pažiūrėtų. Kai man rūpi, tai ir darai pati, nelauki, kol kaimynai ar kas susirūpins“, – sako Regina.
Jai ypač patinka paskutinė „BonoDomo“ versija. „Ir ankstesnė buvo gera, negaliu skųstis. Bet dabar taip aišku viskas, kaip pirštu tave nuveda kur reikia. Labai gerai padaryta, tiesiog super“, – konstatuoja R. Kičaitė.
Jei reikia susirasti kokią įstaiga, senjorė naudoja navigacijos programėlę. „Susirandu kur ir kaip nuvykti, o kadangi automobilio neturiu, jungiu „Trafi“ programėlę ir ieškau geriausio autobuso ar troleibuso maršruto – transporto kaip nusigauti“, – patirtimi dalinasi Regina.
Reikalus Regina tvarko išmaniuoju telefonu, o e. planšete naudojasi vakare – poilsiui. Po darbų ji pailsi „YouTube“ platformoje, naudojasi „Facebook“, „Instagram“ socialiniais tinklais. „Tiesa, pati nefotografuoju, nuotraukų nekeliu, o ir žingsnių neskaičiuoju su programėle. Sukuosi darbuose, judu, visą dieną ant kojų, tiesiog neturiu tam laiko“, – prisipažįsta moteris.
Tuo atveju, jei elektroninėje erdvėje susiduria su keblumais, ar tenka pirmą kartą naudotis naujove, Regina klausia anūkų patarimų. „Geriausi mano konsultantai – anūkai, laukiu, kol atvažiuos ir man patars. Išsiaiškinu viską, ko man reikia“, – šypsosi Regina.
Ji sako pastebinti, kad dabar ir gerokai vyresni žmonės drąsiai naudojasi technologijomis – tų, kuriems per 80 metų, „Facebook“ netrūksta.
„Vyresniems žmonėms pradėti naudotis technologijomis trūksta tik drąsinimo, kad kas nors užvestų ant kelio. Žmonės nepradeda ne todėl, kad nenori, bet neatsiranda kas pradžioj pamokytų. O po to jau ir pats susigaudai, įgauni drąsos“, – pastebi moteris.