- Kalba Alytus Kalba Kaunas Kalba Klaipėda Kalba Radviliškis Kalba Šiauliai Kalba Šilutė Kalba vilniečiai
Kaip išvengti situacijos, kuomet bute įvykus avarijai užpilami daugiabučio kaimynai, tačiau avarinė negali patekti į butą? Kaip greičiau sugrąžinti atjungtą vandenį visiems namo gyventojams? Nuo ko tai priklauso?
Laikas, per kurį visam namui bus atstatytas vandens tiekimas, priklauso nuo kelių faktų. Pirma, kaip greitai pavyks avarinės tarnybos specialistams patekti į butą, kuriame trūko vamzdis, ir surasti tikslią avarijos vietą. Antra, problemos mastas. Kuo avarija mažesnė, tuo paprastesnis ir greitesnis remontas.
Laužti durų neteko
Deja, avarinė tarnyba dažnai susiduria su situacijomis, kuomet į butą patekti gerokai užtrunka. Nėra gyventojo kontakto, nekelia telefono, neatsiliepia, išvyko atostogauti, gyvena užsienyje ar kitame mieste ir niekam iš artimųjų nepaliko buto rakto. Tai – pagrindinės priežastys, stabdančios darbų eigą.
Įvykus avarijai, visų pirma daugiabučio rūsyje esančiame įvade visam namui užsukamas vandens tiekimas. Tam, kad vanduo nustotų pilti kaimynų butus ir bendrąsias patalpas. Tą padaro atvykusi avarinė tarnyba arba patys gyventojai – dar iki jos atvykimo.
Tuomet specialistai bando patekti į butą, kuriame įtariamas vandens nuotėkis. „Neradę gyventojo namuose, visų pirma kontakto ieškome savo klientų duomenų bazėje. Tuo atveju, jei nerandame, kreipiamės pagalbos į policijos pareigūnus“, – sako „Mano BŪSTO“ Darbų valdytojas Andrius Lyška.
Į paiešką dažnai įsitraukia ir patys gyventojai, norintys, kad namuose kuo greičiau atsirastų vanduo. Nors namo administratorius privalo laikytis Asmens duomenų apsaugos įstatymo ir neturi teisės dalintis informacija su kaimynais, iniciatyvūs gyventojai patys netrunka išsiaiškinti, kurį kaimyną užliejo. O tuo pačiu – kas užliejo.
Kraštutiniu atveju, jei avarinei nepavyksta patekti į butą, namo administratorius turi galimybę kreiptis į teismą ir jo sprendimu išlaužti duris. „Tokio atvejo mūsų praktikoje dar nepasitaikė. Anksčiau ar vėliau vis tik pavyksta surasti buto savininką ir patekti į avarijos vietą“, – teigė A.Lyška.
Jo skaičiavimu, avarinės tarnybai greitai patekti į butą ir sklandžiai lokalizuoti avariją pavyksta apie 70-80 proc. visų atvejų. Mat patekimas į butą dar nereiškia, kad avarijos padarinius pavyks greitai sutvarkyti…
Užmūrytas vamzdynas
Nors vamzdynai daugiabučių butuose privalo būti atviri, toli gražu nedažnas gyventojas laikosi šios taisyklės. Neretai paaiškėja, kad vamzdžiai yra paslėpti sienoje, užklijuoti plytelėmis, o gyventojai neleidžia atidengti vamzdžių, kitaip tariant: daužyti plytelių, griauti sienos.
„Įprasta, kad tokiais atvejais verda nemažai aistrų. Žinoma, galų gale pavyksta susitarti, juk vandens laukia visas daugiabutis namas. Tiesa, tokiose situacijose prarandama daugybė laiko“, – konstatavo „Mano BŪSTO“ atstovas.
Atviras priėjimas prie vamzdyno (estetikos sumetimais vamzdžius įprasta paslėpti vonios spintelėse) padėtų išvengti ne tik didesnių nuostolių remonto atveju. „Didesnių avarijų iš viso nekiltų, jei gyventojai pastebėtų po truputį besisunkiantį vandenį. Kai vamzdis paslėptas sienoje, tokios galimybės, deja, nėra“, – sako pašnekovas.
Specialisto vertinimu, dažniausia avarijų priežastis senuose namuose yra pasenę vamzdynai, o naujuose – prastai atlikti santechnikos darbai arba prastos kokybės medžiagos – vamzdžiai.
Ką daryti?
Ko imtis, kad atostogų nesudrumstų skambutis iš avarinės tarnybos, negalinčios patekti į jūsų butą, kuriame įvyko avarija? Gera mintis – palikti buto raktą artimam žmogui, kuris galėtų įleisti specialistus nelaimės atveju.
Taip pat verta pasidomėti ar namą administruojančios įmonės turimas jūsų kontaktas nėra pasenęs ir jį atnaujinti. Kaip tą padaryti? Jeigu esate „Mano BŪSTO“ klientas, atnaujinti kontaktą galite telefonu 8 700 55 966 arba per savitarnos platformą www.bonodomo.lt.