Daugiabučio renovacija gali tapti tikru kantrybės išbandymu. Tuo įsitikino šiauliečiai, kurių penkiaaukščio namo atnaujinimo darbai tęsiasi jau beveik dvejus metus. „Renovacija – sudėtingas procesas su daugybe nenuspėjamų sunkumų. Jei ne renovacijos administratorės iš „Mano BŪSTO“ pagalba, būtume strigę dar metams“, – sako namo gyventoja Jūratė.
Moteris pasakoja, kad oficialus renovacijos pabaigos terminas buvo 2022-ųjų gruodį, tačiau jį rangovai perkėlė į birželio mėnesį. „Iki birželio – vos kelios dienos, bet dar liko nebaigtų smulkmenų, aplinka nesutvarkyta“, – teigia Jūratė.
Šiaulietė negaili kritikos renovaciją atliekančių rangovų darbo kokybei ir tempams. „Rangovas atrinktas konkurso būdu. Akivaizdu, kad prisiima per daug darbų ir tada vilkina, nuolat su tuo susidūrėme. Darbai chaotiškai atliekami – tai vyksta, tai nevyksta. Pradeda vieną darbą, nepabaigia ir imasi kito… Labai daug trūkumų, broko“, – pasakoja moteris.
Į akį jai krito ir rangovų nekompetencija. „Milžiniška darbininkų rotacija. Nebuvo laikomasi tvarkos, daug šiukšlių buvo. Atrodytų – smulkmenos, tačiau kai jų daug, smulkmenos tampa didelėmis problemomis“, – sako Jūratė.
Ji pateikia pavyzdį – rangovo pradėta laiptinių apdaila užtruko pusę metų. Rūsyje prastai ir netvarkingai buvo atlikti elektros instaliacijos darbai. Laiptinėje darbininkai tvarkė elektrą, bet lempos neveikė gerai, o rangovas nereagavo į gyventojų nusiskundimus, kurių netrūko.
„Jeigu ne „Mano BŪSTO“ administratorė Ieva Šukaitienė, nežinau kaip būtume išsivertę, ji visą laiką rangovus ragino. Laikėsi pozicijos, kad viskas turi padaryta kokybiškai, nenusileido rangovo spaudimui“, – pasakoja moteris.
Anot jos, administratorės įsikišimas lėmė ir tai, kad aplink namą rangovas sutvarkė šaligatvių plyteles. Mat tvarkydami pamatą darbininkai nurinko plyteles, tačiau po to atstatyti nenorėjo, nors pagal dokumentus privalėjo atlikti šį darbą.
„Retai tenka sutikti tokį profesionalų, žmogišką ir atsidavusį savo darbui specialistą, kuris taip geranoriškai ir nuoširdžiai tvarkytųsi. Ir namo gyventojų būna nepatenkintų, tačiau Ieva visada išlaiko mandagų ir profesionalų toną, moka paaiškinti susidariusią situaciją“, – apibendrina renovacijos pabaigos laukianti Jūratė.